Solen strålte på galoppsportens holmenkolldag. Rammen rundt derby-arrangementet var perfekt. Gode venner i spillerforeningen storkoste seg med god mat i eget partytelt. ”Dette er det beste av det beste innen norsk hestesport”, sa bergenseren Harald Hølleland søndag kveld. Flere vinnere overrasket i spillet. ”Det er nettopp dette som alltid gjør Øvrevoll interessant som spillebane”.

Viktige vinnere i hovedløpene ble:
  • Skandinavisk Mesterskap for 2-åringer: Egde of Eternity.
  • Erik O Steens Memorial (L): Magnificence.
  • Marit Sveaas Minneløp (Gr 3): Touch of Hawk.
  • Norsk Derby (L): Go Go Gadget.
  • The Heatherwold Cup: Hayley Copper.
Niels Petersen er trener for derbyvinneren Go Go Gadget. Edward Ahern som var dyktig rytter i løpet.


Dette var din første derby-dag på Øvrevoll, Harald Hølleland. Hva ble viktigst for deg?


Dette var gøy. Jeg registrerte mange flotte mennesker, mange i godt humør. Det så ut som alle hadde det hyggelig. Det var også hyggelig at trener Cathrine Erichsen besøkte oss i partyteltet, slik at vi fikk anledning til å snakke med henne. Øvrevoll er en intim og flott bane for de mange som er glade i hester. Det var mange flotte individ i løpsbanen.

Hva med spillet?


Jeg kjenner Øvrevoll godt. Det er en krevende spillebane, det er artig. Akkurat det at det er høy vanskelighetsgrad, er noe av det beste ved Øvrevoll. Selvsagt har jeg mine strategier når jeg spiller til galoppløp, men disse vil jeg gjerne holde for meg selv.

Hvorfor vil du ha høy vanskelighetsgrad?

Det gir høye snittutbetalinger. Det er viktig å ha hyggelige beløp å strekke seg etter.

Dette ble en krevende spilledag. Kun en dyktig spiller fikk 6 rett i V65, og han eller hun kunne kvittere ut kr 1.522.977,-. I V5 ble det også kun en spiller som fikk 5 rett. Denne vinneren fikk kr 606.173,-.

Men du var vel ikke den ene som kunne ringe til kontofonen søndag kveld, Harald?

Nei. Det var nok en eller noen andre som kunne kvittere ut disse gevinstene i dag. Jeg får bare ønske dem lykke til!

Trykk på et av bildene for å forstørre. Bruk deretter piltastene frem og tilbake for å vise flere bilder.
{yoogallery src=[/images/stories/bilder/derby10] width=[100]}